Sdružení obrany spotřebitelů varuje před falešnými průzkumy
Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska doporučuje občanům obezřetnost při průzkumech u obchodních středisek. Prodejci totiž změnili taktiku a vymýšlejí nové způsoby, jak dostat seniory na předváděcí akce.
Novinkou poslední doby jsou falešné průzkumy před obchodními domy. Scénář je přibližně následující: Solidně oblečený člověk osloví na parkovišti seniora s tím, že je zaměstnancem dané prodejny a provádí průzkum spokojenosti zákazníků s nabídkou, službami, kvalitou atd. Za účast v krátké anketě přislíbí zapojení do soutěže o hodnotné ceny, stačí jen odpovědět na pár otázek a uvést telefonní číslo pro případ výhry. Senior, pak opravdu „vyhraje“. Pro „výhru“ si však musí přijet na předem smluvené místo, kde však na něj čeká nemilé překvapení. Aniž by chtěl, ocitá se na předváděcí akci, kde je často vystaven nepřiměřenému nátlaku ze strany prodejců a nekalými praktikami je přinucen ke koupi předraženého zboží.
Sdružení obrany spotřebitelů radí, aby se občané v případě jakýchkoliv pochybností obrátili přímo na zaměstnance či vedení provozovny, např. prostřednictvím informačního koutku, který bývá v každé provozovně.
Více informací zde.