Olomoucký kraj zaznamenal nárůst turistů
V roce 2013 navštívilo Olomoucký kraj podle údajů Českého statistického úřadu 441 tisíc 417 návštěvníků. Oproti roku 2012 to představuje nárůst o 8,9 procent. Počet domácích návštěvníků se zvýšil o 10,02 procent a zahraničních o 5,08 procent. Oproti předešlému roku se o 20,74 procent zvýšilo také množství hostů v lázeňských zařízeních.
„Na nárůstu počtu hostů v Olomouckém kraji se podílí všechny subjekty, a to jak z oblasti veřejné a podnikatelské sféry, tak mezi ně patří i sdružení, spolky nebo místní akční skupiny. Pozitivní vliv na cestovní ruch má poslední dobou i možnost čerpání evropských finančních zdrojů,“ uvedl hejtman Jiří Rozbořil.
Olomoucký kraj realizuje od roku 2007 ve spolupráci se sdruženími cestovního ruchu Jeseníky a Střední Morava různorodé marketingové projekty. Ty zahrnují nejen zhotovení propagačních materiálů, ale i jejich distribuci do informačních center, recepcí lázní a hotelů nebo na veletrhy cestovního ruchu v České republice i zahraničí. Důležitou úlohu při propagaci kraje hrají i vhodné marketingové kampaně zacílené na domácího či zahraničního potenciálního návštěvníka. Tyto kampaně, ať již formou tzv. „Infobusu“, či „TourAreny“ oslovily velké množství domácích i zahraničních návštěvníků a rovněž byly oceněny za svou komplexnost odborníky v cestovním ruchu. V rámci podpory cestovního ruchu spolufinancuje Olomoucký kraj desátým rokem se statutárním městem Olomouc slevovou kartu „Olomouc region Card“. Velký ohlas zaznamenal i projekt „Seniorské cestování“, který letos vstoupil do šestého ročníku. Z rozpočtu kraje jsou navíc podporována turistická informační centra a dotace pamatují i na významné nadregionální akce.
„V letošním roce se jednak zaměříme na tradiční projekty zmíněné výše, ale budeme také realizovat dva nové, a to s finanční podporou z Evropské unie. Jedná se o projekt Značení kulturních a turistických cílů v Olomouckém kraji III, díky kterému bude označeno v roce 2014 kvalitním dopravním značením celkem 43 turistických a kulturních cílů. Dále také projekt Marketingové aktivity Olomouckého kraje II, součástí kterého bude mimo jiné i velká roadshow jak v rámci České republiky, tak i zahraničí. Mimo projekty podpořené z unie investujeme v letošním roce z krajského rozpočtu na rozvoj cestovního ruchu částku 11,4 milionů korun,“ dodal hejtman Rozbořil.
K deseti nejnavštěvovanějším turistickým cílům v Olomouckém kraji patřila v roce 2013 Zoologická zahrada na Svatém Kopečku, dále Aquapark Olomouc, Výstaviště Flora Olomouc, Sportovně rekreační areál v Koutech nad Desnou, Vlastivědné muzeum Olomouc, Hrad Bouzov, Muzeum moderního umění Olomouc, Hrad Helfštýn, Arcidiecézní muzeum Olomouc a Hrad Šternberk.
Veškeré informace z oblasti cestovního ruchu zastřešuje „Turistický informační portál Olomouckého kraje“ na adrese www.ok-tourism.cz.