Identifikace a diagnostika MiND
V této části naleznete přehled nástrojů a testovacích baterií, které jsou využívány k identifikaci nadání a talentu. Naše doporučené metody zahrnují spolehlivé a osvědčené postupy pro diagnostiku ve všech oblastech – od intelektových schopností po specifické dovednosti. Pro usnadnění orientace zde uvádíme také odkazy na jednotlivé testy a nástroje, které mohou pomoci v procesu identifikace.
IDENA (Posuzovací škály a didaktické testy k vyhledávání nadaných žáků).
ISOPHI (nástroje rodičovské a pedagogické diagnostiky určené pro MŠ, ZŠ a také pro rodiče předškoláků. Umožňují identifikovat silné a slabší stránky dítěte a zaměřit se na jeho potřeby).
NOMI (metoda k identifikaci nadaných dětí v mateřské škole)
TIM test (Test pro identifikaci nadaných žáků v matematice)
INVENIO (online diagnostický systém, určený ke screeningu profilu schopností žáků 1.- 6. tříd, pomocí psychodiagnostických počítačových her.)
Stephen a jeho dinopark (diagnostický nástroj pro plošný screening míry akcelerace dětí v matematice)
PPP a SPC Olomouckého kraje
Mgr. Petra Mezuláníková, koordinátor pro mimořádně nadané žáky (budova A)
mezulanikova@ppp-olomouc.cz
Božena Kučková, koordinátor pro mimořádně nadané žáky
kuckova@ppp-olomouc.cz
Centrum nadání (poskytování komplexních služeb pro nadané děti)
FSS MUNI Brno
doc. PhDr. Šárka Portešová, Ph.D.
portes@fss.muni.cz
Centrum talentované mládeže (vzniklo na míru studentům, kteří potřebují individuální a flexibilní přístup ke vzdělávání)
Mensa Česko (Web určený nadaným dětem, jejich učitelům a rodičům).
QIIDO (uceleným programem komplexní péče a systematického přístupu pomáhá rodičům a učitelům poznat, pochopit a uspokojit specifické potřeby MiND dětí v rozumové i sociálně-emoční oblasti).