Informace pro podnikatele k novele zákona o regulaci reklamy a zákona o pohřebnictví.

Dnem 17. srpna 2015 nabyl účinnosti zákon č. 202/2015 Sb., který novelizuje zákon o regulaci reklamy a zákon o pohřebnictví.

Oblasti měněné novelou:

  1. Doplnění definice zadavatele reklamy

  2. Úprava „anonymní reklamy týkající se voleb“

  3. Zrušení výslovného zákazu reklamy založené na podprahovém vnímání

  4. Zrušení výslovného zákazu skryté reklamy

  5. Zúžení zákazu šíření nevyžádané reklamy

  6. Stanovení výslovného zákazu reklamy na loterie a jiné podobné hry, které nebyly povoleny nebo oznámeny podle zvláštního právního předpisu; celní úřady jako nový orgán dozoru

  7. Změny regulace reklamy zaměřené na osoby mladší 18 let

  8. Nová regulace v reklamě na potraviny, přesun dozorových pravomocí z krajských živnostenských úřadů na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci

  9. Uvolnění regulace reklamy na činnosti v pohřebnictví

  10. Upřesnění povinností šiřitele, zadavatele a zpracovatele reklamy

  11. Úpravy ve správním trestání

Novelizované znění zákona o regulaci reklamy naleznete zde.