Informace pro podnikatele k novele zákona o regulaci reklamy a zákona o pohřebnictví.
Dnem 17. srpna 2015 nabyl účinnosti zákon č. 202/2015 Sb., který novelizuje zákon o regulaci reklamy a zákon o pohřebnictví.
Oblasti měněné novelou:
-
Doplnění definice zadavatele reklamy
-
Úprava „anonymní reklamy týkající se voleb“
-
Zrušení výslovného zákazu reklamy založené na podprahovém vnímání
-
Zrušení výslovného zákazu skryté reklamy
-
Zúžení zákazu šíření nevyžádané reklamy
-
Stanovení výslovného zákazu reklamy na loterie a jiné podobné hry, které nebyly povoleny nebo oznámeny podle zvláštního právního předpisu; celní úřady jako nový orgán dozoru
-
Změny regulace reklamy zaměřené na osoby mladší 18 let
-
Nová regulace v reklamě na potraviny, přesun dozorových pravomocí z krajských živnostenských úřadů na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci
-
Uvolnění regulace reklamy na činnosti v pohřebnictví
-
Upřesnění povinností šiřitele, zadavatele a zpracovatele reklamy
-
Úpravy ve správním trestání
Novelizované znění zákona o regulaci reklamy naleznete zde.