Na Garden Food Festivalu se představí výrobci z Hané, Jeseníků i minipivovary
Na regionálním festivalu dobrého jídla a pití v Olomouci se třetí květnový víkend představí i výrobci certifikovaných regionálních produktů z Hané, Jeseníků a několik minipivovarů. Garden Food Festival se uskuteční ve dnech 16. – 17. května ve Smetanových sadech v Olomouci.
„Naši výrobci obsadí zhruba 25 stánků. Na své si přijdou milovníci tvarůžkových moučníků, pečiva, masných výrobků i čokoládových pochoutek, ale také kávy, moštů a sirupů či likérů,“ shrnula Julie Zendulková, koordinátorka značení „Haná regionální produkt®“ z MAS Moravská cesta, která má tuto část programu na starosti.
Na co se od nás můžete těšit?
Haná regionální produkt představí sýry od firmy Syrmex z Oseka nad Bečvou, mléčné produkty ZOD Senice na Hané, tvarůžkové moučníky manželů Poštulkových z Loštic, pečivo z pekárny Mezice, kvasové pečivo Luďka Bečici, čokoládové dobroty z čokoládovny v Troubelicích, přerovské čokoládovny Lenky Glosové a pralinky Choco Bonté z Olomouce, kávu společnosti SacerGape, mošty z Mezic, Báťkovy sirupy a müsli tyčinky z úsovské společnosti Food.
Z jesenických originálních produktů obsadí stánky firma Designfoods s lahůdkami ve skle, Jana Krušová přijede s uzeným masem, Všetýčkovi se slanými lázeňskými oplatky, Zora Hájková přiveze džemy, z Rychleb dorazí šťávy, mošty i octy, firma Bairnsfather Family Distillery dorazí s bylinnými likéry a firma Lichtwitz s konopnými sirupy a čaji.
Kromě pochoutek s regionální značkou si pochutnají labužníci pivních moků na specialitách minipivovarů. Na festivalu se představí zástupci hned pěti. Najdete tu sládky pivovarů Chomout, Moritz, Kolštejn, čepovat se budou rovněž piva Melichárek a Kosíř.
Na Hané uděluje značku MAS Moravská cesta, v Jeseníkách je to MAS Horní Pomoraví. „Výrobky vhodné pro udělení značek hodnotí vždy certifikační komise, jíž tvoří zástupci místních akčních skupin, sdružení, institucí, regionálních výrobců a odborné veřejnosti. Zaměřuje se především na základní kritéria, podporující místní původ, kvalitu, šetrnost k životnímu prostředí a jedinečnost ve vztahu k regionu,“ řekla Julie Zendulková s tím, že regionální značka garantuje zákazníkům původ výrobku z regionu, originalitu a vazbu na toto území, a zároveň slouží ke zviditelnění místní produkce.