Registrace sociálních služeb
A. ŽÁDOST O REGISTRACI - tiskopis
- Pokud je žadatelem právnická osoba: doloží Úředně ověřené kopie zakladatelských dokumentů a dokladů o registraci podle zvláštních právních předpisů, případně výpis z obchodního rejstříku nebo jiné evidence podle zvláštních právních předpisů, včetně jmenovacích dekretů statutárního zástupce organizace.
- Rozhodnutí o schválení provozního řádu zařízení sociálních služeb vydané orgánem ochrany veřejného zdraví (rozhodnutí předloží poskytovatelé sociálních služeb: týdenní stacionáře, domovy pro osoby se zdravotním postižením, domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem) - nemusí být úředně ověřené.
- Doklad o vlastnickém nebo jiném právu k objektu nebo prostorám, v nichž budou poskytovány sociální služby, z něhož vyplývá oprávnění žadatele tyto objekty nebo prostory užívat (nájemní smlouva, smlouva o pronájmu, výpis z katastru nemovitostí…).
- Doklad, že žadatel nemá daňové nedoplatky - Finanční úřad.
- Doklad, že žadatel nemá nedoplatek na pojistném a na penále na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti - Okresní správa sociálního zabezpečení.
- Doklad, že žadatel nemá nedoplatek na veřejném zdravotní pojištění - Zdravotní pojišťovny (7 pojišťoven).
- Čestné prohlášení, že na majetek fyzické nebo právnické osoby, která je žadatelem o registraci, nebyl prohlášen konkurs nebo proti ní nebylo zahájeno insolvenční řízení anebo nebyl insolvenční návrh zamítnut pro nedostatek majetku - podpisuje statutární zástupce poskytovatele.
- Pojistná smlouva pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou při poskytování sociální služby (§ 80) – smlouvu nutno uzavřít před poskytováním sociální služby.
- Zajištění materiálních a technických podmínek pro zajištění sociální služby – popisuje se v Popisu realizace služby (viz dále) + může být ověřeno místním šetřením provedeným registrujícím orgánem.
B. ÚDAJE O REGISTROVANÉ SOCIÁLNÍ SLUŽBĚ - tiskopis
(pro každou sociální službu zvlášť)
- je zejména nezbytné uvést den započetí poskytování sociálních služeb
1. Plán finančního zajištění - v písemné podobě i ve formátu PDF
2. Popis realizace poskytované sociální služby - v písemné podobě i ve formátu PDF
3. Popis personálního zajištění sociální služby - v písemné podobě i ve formátu PDF
- organizační struktura poskytovatele
- jmenný seznam zaměstnanců
- doklady o odborné způsobilosti- nejvyšší dosažené vzdělání – úředně ověřené
* lze využít nabízené formuláře a přílohy
Ve věci registrací se obracejte na:
Bc. Markéta VYCHODILOVÁ: 585 508 565, email: m.vychodilova@kr-olomoucky.cz
Mgr. Olga NEPŠINSKÁ: 585 508 451, email: o.nepsinska@kr-olomoucky.cz
POVINNÉ PŘÍLOHY K ŽÁDOSTI O REGISTRACI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB: