Web Jdeme na běžky získal druhé místo v celostátní soutěži za nejlepší elektronický projekt

Už třetím rokem mohou běžkaři v Jeseníkách využívat portál jdemenabezky.cz, který poskytuje aktuální online informace o stavu lyžařských běžeckých stopách v celých Jeseníkách. Za skvěle zpracovaný online systém byli jeho tvůrci oceněni druhým místem v kategorii nejlepší elektronický projekt v soutěži Velká cena cestovního ruchu.

„Jedná se o inovativní nástroj pro všechny, kteří mají mobil a vyráží na běžkách do terénu. Tento nástroj pomáhá, aby se turisté a návštěvníci v Jeseníkách cítili bezpečně a věděli, co je na běžkách čeká. To považuji za velmi cenné, a navíc se mi prostředí aplikace jdemenabezky velmi líbí,“ ocenila úspěch Milada Sokolová, uvolněná členka Zastupitelstva Olomouckého kraje pro oblast vnějších vztahů a cestovního ruchu.

Webová stránka nabízí vše, co běžkaři potřebují. Ať už jsou to aktuální informace o průjezdu roleb a stavu bílých stop, upozornění na výluky, přehled nástupních míst či předpověď počasí. Unikátní praktické funkce oceňuji běžkaři, kteří sami přispívají do systému vlastními zprávami a fotkami.

„Portál jdeme na běžky vznikal v malé kanceláři díky nadšencům, které trápila nedokonalost celonárodního portálu bilestopy.cz a neochota průběžně tento systém vylepšovat. Letos portál využilo už více než pětasedmdesát tisíc uživatelů. Úspěch mě moc těší,“ uvedl Tomáš Rak, ředitel Jeseníky – Sdružení cestovního ruchu.

Druhé místo sklidil i krajský stánek

Ceny se předávaly v rámci třídenního mezinárodního veletrhu Holiday World & Region World na výstavišti v pražských Letňanech. Prezentovaly se na něm více než tři stovky vystavovatelů z čtyřiadvaceti zemí světa, včetně Olomouckého kraje. Právě krajský stánek, ve kterém se pro návštěvníky prezentovaly dvě turistické oblasti – Jeseníky a Střední Morava, se umístil na druhém místě v kategorii Nejpůsobivější expozice do 25 m².

Sedmnáctý ročník soutěže Velká cena cestovního ruchu zviditelnil výjimečné projekty z oblasti turismu ve čtyřech kategoriích – Nejlepší turistický produkt v cestovním ruchu, Nejlepší elektronický projekt, Inovativní marketingová komunikace a Nejlepší udržitelný projekt. V každé z kategorií bylo oceněno deset přihlášených.

 

Vítězné projekty

Nejlepší turistický produkt: Hřebenovka Českým Švýcarskem

Inovativní marketingová komunikace: Designová instalace #draknahaku (marketingová podpora festivalu Brněnské Vánoce, TIC Brno)

Nejlepší elektronický projekt: Webová aplikace Brno Convention Bureau (Centrála cestovního ruchu – jižní Morava)

Nejlepší udržitelný projekt: Skanzen Modrá – centrum historie a tradic, areál zážitků pro malé i velké (obec Modrá)