V Olomouckém kraji proběhl čtvrtý ročník kampaně Společnost přátelská rodině oceňující prorodinně vstřícné zaměstnavatele
V listopadu proběhlo v prostorách olomoucké Korunní pevnůstky oceňování zaměstnavatelů certifikátem Společnost přátelská rodině. Jedná se o součást stejnojmenné kampaně, prostřednictvím které organizace Síť pro rodinu upozorňuje na téma rodičů na trhu práce a pracovní podmínky, kterými mohou zaměstnavatelé podpořit sladění jejich životních rolí. Kampaň podporuje Olomoucký kraj, jehož zástupci na místě předali ocenění třem firmám.
Certifikačním procesem prošli letos v Olomouckém kraji tři zaměstnavatelé. Certifikát Společnost přátelská rodině získaly firmy Koyo bearings Česká republika a Siemens Elektromotory Mohelnice. Třetí firmu, Asopol, ocenili hodnotitelé zvláštním uznáním za vstřícné pracovní podmínky pro pečující.
„Projít certifikačním procesem znamená dozvědět se, jak jsme na tom jako firma s vytvářením pracovních podmínek pro lidi v různých životních situacích. Nejde jen o rodiče malých dětí, ale o to, aby mohli lidé bez ohledu na modely rodinného soužití a aktuální životní fázi dobře balancovat mezi nároky na pracovní a soukromý život. Firma by měla mít v první řadě definované nástroje podpory, lidé by o nich měli vědět a s klidným srdcem je v praxi využívat," vysvětluje Lenka Lenochová, metodička auditu Společnost přátelská rodině.
Letošní ročník kampaně přiblížila Irena Přibylová, ředitelka Sítě pro rodinu: „U oceněných firem nás zaujala vysoká úroveň personálních procesů a všeobecná snaha nabízet flexibilitu. Vnímáme také posun v kvalitě informačního procesu směrem k rodičům na mateřské a rodičovské pauze a přístup k jejich adaptaci po návratu. Je to signál, že podpora rodičů se i ve výrobních firmách stává běžnou součástí praxe.“
Certifikační proces sleduje 70 proměnných a 11 tematických okruhů. Kromě strategicky ukotvené podpory rodiny se zaměřuje na nástroje flexibility, management mateřské a rodičovské dovolené, oblast rovných příležitostí, principy diverzity, politiku benefitů, přístup k neformálně pečujícím, nastavení komunikace a další okruhy. Výsledky dotazníkového šetření jsou reflektovány v několikafázovém bodovém ohodnocení a výsledek ovlivňuje i názor hodnotící komise. Tu letos tvořila Romana Fornusková – HR business partner, autorizovaná lektorka programu Profesní seniorita®, auditorka age managementu, Alžběta Axmann – expertka na HR a kreativní branding a mentorka a Lenka Lenochová, metodička certifikačního procesu.
Každá firma, která procesem projde, získá podrobnou hodnotící zprávu s doporučeními a příklady dobré praxe. Certifikát má platnost tři roky. Po tuto dobu se firmy zavazují dodržovat všechny podmínky, za které byly oceněny.