Olomoucký kraj bude mít novou Marketingovou studii cestovního ruchu
Krajští radní odsouhlasili Marketingovou studii cestovního ruchu na období 2014-2016. Studie, která zohledňuje aktuální možnosti a potenciál destinací Střední Moravy a Jeseníků, navazuje na aktuální trendy v oblasti cestovního ruchu i marketingu. Strategický dokument z oblasti cestovního ruchu, který musí v prosinci ještě schválit zastupitelé kraje, se mimo jiné zabývá marketingovými aktivitami vhodnými pro zvýšení návštěvnosti i pro posílení „image“ Olomouckého kraje na období následujících dvou let. Mezi specifické cíle marketingové studie patří:
- Zvýšení návštěvnosti – počtu hostů
- Zvýšení počtu přenocování
- Prodloužení délky pobytu
- Zvýšení útraty
- Zastavení propadu snižování počtu přenocování v lázeňských zařízeních u rezidentů
- Podpora trvale udržitelného rozvoje
Součástí dokumentu jsou jak stávající aktivity, mezi které patří např. slevová karta „Olomouc region Card“ či „Seniorské cestování“, tak i nové akce zařazené do projektu Marketingové aktivity Olomouckého kraje II.
Realizace této části bude probíhat do července 2015 a projekt se skládá z několika základních segmentů:
- vydání „image“ tiskoviny
- zajištění tuzemských i zahraničních veletrhů
- zajištění roadshow (cca 20 pojízdných zábavných prezentací s doprovodným programem), z toho pět míst na Slovensku, šest v Polsku, dvě v Německu a Rakousku a pět v České republice
Náklady na výše uvedené marketingové aktivity jsou vyčísleny na necelých 5 milionů korun.
Klíčovým prvkem pro tvorbu marketingové studie je strategický rámec „Koncepce státní politiky cestovního ruchu v ČR na období 2014-2020“, která definuje čtyři základní priority, jako je konkurenceschopnost produktů, rozšiřování a zkvalitňování infrastruktury a služeb, dále pak rozvoj marketingu a lidských zdrojů a v neposlední řadě také vytváření organizační struktury.